Vardag

Sommaren spenderade jag mestandels utomlands. Jag började med England, sedan blev det USA, för att sedan bli England igen.

När jag kom hem fyllde jag 21 år och universitetet drog igång igen. Jag hade ju valt att vara fadder det här året, så detta universitetsår började med ett två veckor långt Nolle-P. Det var helt galet hektiskt, men otroligt roligt och jag har lärt känna så många nya fina människor.

Nu är Nolle-P slut, jag har börjat komma in i den nya arbetsgruppen och har börjat få koll på mina nya lärare (eller lektorer, doktorer och andra titlar de nu egentligen har). Man skulle kunna tro att det är tråkigt att komma in i vardagen efter semester och lek, men icke! Jag trivs så galet bra med allt att jag nästan själv inte kan tro det. Alla föreläsningar och laborationer är givande, och kurslitteraturen intressant. Jag saknar nästan universitetet när jag inte är där.

Som grädde på moset har vikariebanken kontaktat mig och kallat mig på arbetsintervju nästa torsdag! Lite pengar på allt det här gör bara saken bättre. (Och att få jobba med barn på dagarna är ju helt underbart).

Jag tror att för att bli lycklig måste man skapa en trevlig vardag, för livet består ju av mest vardagar. Sen blir helger och fritid en extra bonus.


The fadder-me :D






x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0